ArtikkeliMetro-tukku

Metro-tukku avaa lippulaivatukkunsa Konepajalla loppuvuonna 2023

Wihuri Metro-tukku jatkaa yli 120-vuotiasta työtään suomalaisen ravintola-alan kukoistuksen eteen. Uusia tapoja palvella asiakkaita kehitetään jatkuvasti. Muuttunut ravintola-alan markkina saa Metro-tukulta kokonaisvaltaisen vastauksen, jossa uudistuksen kohteina ovat niin tukut, tuotevalikoima kuin koko palvelukokemus myös digitaalisetkin kanavat huomioiden.

Muutosten veturina toimii Helsingin Konepajan alueelle rakentuva uusi lippulaivatukku, joka kehittää koko tukkualaa uuteen suuntaan sijaintia ja valikoimaa myöten.

Lippulaivatukku suunnannäyttäjänä

Jos tukuista on ennakkomielikuvia, voi varmuudella luvata, että lippulaivatukku Konepajan suojellussa kohteessa on uutta alallaan.

”Konepajan alue luo tukulle ainutlaatuisen ympäristön ja sijainti kaupungin sykkeessä tuo palvelumme lähelle asiakkaitamme. Uusi lippulaivatukku toteuttaa Metro-tukun strategiaa ravintolayrittäjän työparina entistäkin vahvemmin”, tiivistää toimialajohtaja Jukka Heinänen.

Lippulaivatukun merkitys ei synny vain sijainnista, vaan huolella muodostettu valikoima ja laadukas asiakaskokemus ovat avainasemassa.

”Ravintoloiden toiveisiin vastaamme erityisesti laajalla tuoretuotevalikoimalla. Kaiken hedelmistä kalaan ja lihaan sekä maahantuomiimme viineihin saa kätevästi saman katon alta. Kattavan valikoiman rinnalla tukun inspiroiva ilme ja henkilökunnan asiantuntijuus ovat asiakkaidemme tukena. Vahvistamme tukkutyöntekijöiden osaamista niin, että he ymmärtävät alueen asiakkaiden tarpeita ja liiketoimintaa entistä paremmin”, kertoo B2B-liiketoimintajohtaja Antti Leistén.

Lippulaivatukku tulee palvelemaan osana elävää kaupunkikulttuuria. Konepajan alue erilaisine ravintoloineen, teattereineen sekä tapahtuma- ja urheilukeskuksineen muodostaa ruokakulttuurikeskittymän ja uuden olohuoneen helsinkiläisille.

Uudistuksilla ravintola-alan kaipaamaa kokonaisvaltaisuutta

”Lippulaivatukussa toteutuva kokonaisvaltainen palvelu näkyy myös Metro-tukun muissa uudistuvissa tukuissa. Asiantunteva henkilökunta, erilaisiin tarpeisiin vastaava uudistunut valikoima ja toimiva tuotteiden esillepano ovat asiakkaidemme konkreettisena apuna”, kertoo valikoima- ja markkinointijohtaja Emilia Santavuori.

Kaikki uudistukset valikoimasta tukkuihin tukevat toisiaan auttaen ravintolayrittäjiä menestymään. Uudistukset ovat lähtöisin asiakkaiden kuuntelusta.

”Tuomme aitoa lisäarvoa asiakkaillemme uudistuksilla, jotka ovat heidän kanssaan yhdessä ja asiakasta varten toteutettu”, Emilia kiteyttää.