Wipakin uusi strategia on julkaistu!

GREEN IS THE NEW BLACK- #WECONTRIBUTE – Wipakin uusi strategia on julkaistu

Olemme kauniita ja rohkeita, ja haluamme parantaa maailmaa olemalla maailman ympäristöystävällisin joustopakkausyritys. Tässä kohtaa varmaan mietit, että kuinka me sen oikein aiomme tehdä? Me lupaamme vähentää yhtiömme hiilijalanjäljen NOLLAAN vuoteen 2025 mennessä! Olen varma, että monet teistä toteavat meidän olevan hulluja, mutta rankat ajat vaativat rankkoja toimenpiteitä, ja niihin me olemme valmiina.

Mitäääh - muoviyritys, joka saarnaa kestävästä kehityksestä!

Kun puhumme kestävästä kehityksestä, emme yleensä yhdistä siihen joustopakkauksia tai muoveja. Mutta kun tarkastellaan asiaa hieman syvemmälle, ne ovat todellisuudessa olennainen osa kestävää kehitystä. Missiomme mukaan autamme asiakkaitamme toimittamaan tuotteensa kuluttajille turvallisissa ja ympäristöystävällisissä pakkauksissa. Näin ollen tuotteemme ja ratkaisumme auttavat suuresti minimoimaan mm. ruokahävikkiä, joka on yksi nykyajan suurimmista ongelmista.

Saarnaaminen on helppoa – tekeminen on jopa helpompaa, kun tietää, mitä haluaa

Vallitsevan yleisen mielipiteen mukaan meidän pitäisi luopua täysin muovista. Vaikka siinä on haastetta kerrakseen, meillä on kuitenkin monia ratkaisuja muoviin liittyvissä ongelmissa. Näit ovat muun muassa:

  • Käyttää vähemmän materiaaleja
  • Käyttää ympäristöystävällisiä raaka-aineita
  • Kehittää vastuullisia konsepteja ja ratkaisuja
  • Käyttää vain vastuullista energiaa tuotannossamme

Me emme ole varsinainen ongelma, mutta olemme elintärkeä osa ongelmanratkaisua. Ja tähän työhön kutsumme myös kilpailijamme mukaan.

Ethän halua, että kilpailijasi ovat sinua edellä?

Me emme todellakaan pysty tekemään tätä yksin, vaan kutsumme kaikki asiakkaamme ja muut sidosryhmämme yhteiseen rintamaan. Esitämme tässä avoimen kutsun kaikille asiakkaillemme – tule tutustumaan uusiin N.E.X.T. keskuksiimme, joissa voimme innovoida, luoda uutta ja leikkiä ideoilla työpajoissa, koulutuksissa ja seminaareissa ja myöhemmin myös toteuttaa parhaat tuotokset.  Kysymys, jota emme halua joutua esittämään sinulle, kuuluu: "Kilpailijasi ovat jo täällä, mikset sinä".

Karri Koskela, Vice President and General Manager, Wipak Group